belgien

Så har jag anlänt till Belgien. Igår rättare bestämt. Jag sitter med min lillasyster som har fått sitt hjärta halverat (vad är det med män!!!?). Vi har bara gjort saker vi känt för. Så ikväll blev det ut och dansa. Jag, som inbillat mig att vädret skulle vara varmt och ljuvligt att snabbt fått en annan syn. Det är pisskallt när det blåser is och regnet strilar. Kanske också för att jag är för lite klädd också.

Resan ner till Belgien hade gärna fått gå smidigare, men jag tog mig i alla fall ner. När jag var påväg ner till Stockholm ringer killens mobiltelefon (han som sitter brevid mig). Karljäkel! det var tur ändå att jag kunde hålla mig i skinnet. Men seriöst! Alla vet att man stänger av mobilen när man flyger. Och vet man inte det så får man veta det. Grr. Sen flög jag till Belgien från Skavsta. Jag fick vänta två timmar på att checka in mitt bagage och när jag välska göra det så säger dom att jag inte får åka med om jag inte har ett pass som jag inte har. Så det blev att köpa ett provisoriskt pass, ett rosa som luktar skumt. Det gäller bara fram och tillbaka och gick på 1000 spänn. Grr där också. Men så kom jag fram och fick äntligen kramas med the girl, the myth, the masterpiece. :D

Som sagt, det blev dans ikväll. Men jäklar i berget vad Belgar är fega när det gäller det. Mot slutet av kvällen var det proppfullt med folk överallt förutom på dansgolvet. Så jag och Sara tog det i våra egna händer och gick ut och gav järnet en stund. Senare kom det ut fler men dom dansade så mesigt. Vart är det fräcka höftvickandet? Bonde-rörelser osv? sen röker dom inomhus också så vi förvandlades till passiva rökare och jag som inte tål det fick whiskyröst efter en stund. Dom är jäkligt trevliga Belgare. Men herregud vad dom stirrar! Och många kan inte låta bli att kommentera när man går förbi (man förstår dock inte vad dom säger). Och precis när vi kommit utanför Saras port så stannar en svart bil och vevar ner rutan. När vi fortsätter gå så kör dom direkt iväg. Här är prostitution lagligt. Inte vet jag vad dom hade tänkt sig. Äckel. När vi stod i busskuren och väntade på bussen som skulle ta oss tillbaka efter dansande och halvrökandet stannade en annan bil och en kille började prata på swahili eller något. Sen, när han förstod att vi inte pratade språket sa han "english?" och började prata något som likande franska. Håhå jaja. Dom for då när dom förstod att vi inte förstod och att vi inte tänkt åka med dem.


Sara:
Jag mår lite illa. Dom kanske hedde droger i min drink?
Jag: Sara, du drack cocacola ur en flaska...

Nu ska vi ta och vila upp oss. Se film och sen sova. Igår när vi kom hit var vi så trötta att vi somnade med smink, kläder och lyset på. Det ska vi försöka att inte göra ikväll. Imorgon ska vi försöka plugga lite. Det måste göras det med. Ha det bra alla!

HUGS! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0