Hemma!

Det har varit dålig uppdatering här på bloggen, men det är för att jag verkligen haft fullt, fullt, fullt upp. Jag kom hem i onsdag kväll. Då hade jag varit på resande fot i 17 timmar. Upp 4 på morgonen i onsdags och sen hemma kring 9. Känner mig fortfarande trött i kroppen. Men jag tar igen det sakta men säkert. Ingen skola idag vilket betyder att jag fått sova lite längre. Härligt! :D Jag hade redovisning igår så då blev det upp tidigt. Min grupp hade fixat allt så det var bara för mig att stå och prata. Tack så jättemycket! :D

Idag måste jag, ja, vad tror ni? Plugga! För imorgon åker jag och Mattias till Boden. Det blir att bo på Bodensia, sen åka och äta julbord på western farm. Kul! :D Så jag måste plugga idag för att slippa göra det i helgen. Sista lektionen har vi på måndag, och då är det redovisning igen, fast då ska vi prata en och en i grupp. Men det lär även bli en hel del grupparbete efter det eftersom att vi även har några redovisningar i januari. Jag har förresten blivit antagen till vårterminen. Jaaa! :D Blev lite nervös att jag inte hade blivit det. Nu ska jag läsa kultur, estetik och lärande. Vilket betyder drama, dans, bild och så vidare. Jag längtar! :D Och jag tar ju examen i januari så kursen kommer att kännas så härlig på det sättet också. Att jag redan är klar men väljer att läsa lite extra. Jag väljer även att läsa en termin till för att det känns så läskigt att komma ut i arbetslivet. Det känns som att jag inte alls kan allt jag borde. Att jag inte alls känner mig klar än! Så kanske vårterminen kan få mig att känna det mer. Sen tar det säkert ett tag att verkligt komma in i arbetslivet på riktigt. Men det kommer att gå bra. Yes, yes!

Jag håller förresten på att försöka bygga upp lite julkänslor och sitter och lyssnar på musik. Vart är snön förresten? Jag som längtade så mycket efter det i det belgiska landet... Där grönskade det minsann. Dom hade typ rondellutsmyckningar i form av pelargoner eller något... Så jag hoppas att det kommer lite mer innan jul. Och det finns ju tid till det. Så snö... KOM! :D Belgien var förresten jättefint. Lite annan standard än i Sverige och så, men konstigt vore väl annars. Grejer är annorlunda utomlands. Jag som såg framför mig härliga 15+ fick bittert gå och klistra mig vid Saras sida för att desperat få lite värme. Jag upptäckte eftersom att jag borde tagit varmare kläder. Men, men. En sak som slog mig är att Belgien och Sverige ändå påminner ganska mycket om varandra. Maten är jättelik som den i Sverige och det finns många grejer i Svenska mataffärer som det finns där. Fast i Belgien finns det mycket mer våfflor tydligen och miljontals bakelser och grejer. Jag fattar inte att folk inte rullar omkring! ;) Sen är typ alla system; buss, tåg, bio osv. typ likadana också och det kändes jättebra att inte behöva slita sitt hår över det. :) Vad jag främst kommer att ta med mig som minnen från Belgien som land är: Häckar (folk är helt besatta av att figurklippa dem! Och det enda deras gårdar består av är häckar och bollträd), ytterdörrar (dom är gamla och skitfina!), ljusbelysning ute (mycket bättre och juligare än i Sverige!), raggarbilar, raggarkillar, bakelser, REGN! (det regnade konstant). Men hur mysigt än Belgien än var så var det jäkligt skönt att komma till Sverige igen. Men det är nog för att jag är så hemmakär. Och att det snart är jul. Och att alla jag känner bor här. Och så.

Igår fick vi besök av the Carlssons, Jon och Louise, som kom och invigde Mattia nya 46 tums tv med bluray. Snacka om bildskillnad! (hello porer!) Och jag behöver inte längre kisa som en kines när jag kör HV. :D Erika bor ju också här just nu så vi blev 5 pers. :D Vi lagade mat till alla också, köttbullar och pytt och ägg och quornfiléer och hamburgare och makaronisar och allt möjligt. :D Så efter ätande, boxande och Star warsande av killarna såg vi en film, snuten i köpcentret eller något sånt och snaskade vidare. Den var kul! :D Efter det blev det ett nytt spel som L och J tagit med sig som var jättekul. Tyvärr förlorade jag. :( men jag får ta revanch senare någon gång!! :D


Nu ska jag ta och börja tvätta upp allt jag hade med mig för att ha något att ha i helgen. Sen ser jag att Mattias lämnat en full tvättkorg åt mig också. Sweet! ;)

Tjingeling! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0