sNÖ!

Ohoho så härligt, det SNÖAR! Inget fjes som igår, utan riktig snö! Det är alldeles vitt ute och jag älskar det! Jag har just stekt några ägg. Eller friterat snarare. Och bränt dom lite. Men dom blev ändå goa. Har även gjort paj som står och kallnar eftersom att det inte är allt för långt bort innan vi ska fara till Älvsbyn. Jag har matat mina balkongfåglar med lite bullbitar och dom blev jätteglada. Dom är så söta när dom vill ha mat. För då brukar det alltid flyga ner en talgoxe som sätter sig på räcket och kvittrar. Eller så sitter dom ovanför fönstrena och pickar så att det låter som att det är någon som spikar från ett avlägset ställe.

Inatt drömde Mattias att jag var otrogen mot honom. Inatt drömde jag att jag jobbade i förskolan och höll på att bli kvävd av snö som ramlade från något tak. Hmm... Varför drömmer både jag och pudding att jag jämt är otrogen, varför kan inte han vara det (i drömmarna) någon gång!!? Ofta när jag drömmer att jag är otrogen så är det mot min vilja. Liksom "nooo, jag vill inte pussa dig" och så blir det så ändå. Himla frustrerande...

Nu ska jag gå och slänga på mig lite kläder och hämta lite juice till mina brända, friterade ägg. Här får ni förresten den bästa versionen någonsin av Blowin' in the wind. Lyssna och njut!

Kisses! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0