Let's twist again!

Idag hände det grejer. Jag klarade teoriprovet och så kom min syster hem från det Belgiska landet. JAAAAAA! Så imorgon är det jag som åker hem till mamma och pappa och kramas. Först måste jag dock till skolan och sen lite grupparbete på det. Just det. Jag klarade teoriprovet. Jag var inte så nervös innan, var däremot jobbigt att fota sig i det där fotobåset eftersom att jag var tvungen att spärra upp ögonen när kvinnorösten sa "nu tas kortet" och så fick man vänta flera sekunder. Så jag ser en aningens stirrig ut. Men det får gå det med. Nervositeten kom först i slutet, när jag skulle klicka på "rätta frågorna". Då kändes det pirrigt. Men jag klarade det!!! Så nu är det "bara" att köra upp. Ser fram emot det, lite hatelove. Äntligen kommer min chans att ta körkortet!! Och om jag inte skulle klara det nu är det bara att försöka igen.

Det verkar förresten som att alla ska ha en minigris nu. Men jag har pratat om att jag vill ha en innan allt detta babbel om smågrisar kom upp. Nu kommer säkert alla att tro att jag är ett offer för en modevåg om jag lyckas övertala min man att skaffa en liten piggis. Det lär ju inte hända nu. Men jag kan försöka mjuka upp honom lite för att kanske senare kunna övertala honom... Hmm. Undrar om jag ska visa bilder på honom, så att han får se hur söta dom är. Och kanske prata om hur manligt och tufft det är med en liten gris som trippar brevid en.

Nu ska jag ge järnet innan sängen väntar och plugga lite till. Sleep tight!

Jag till min karl: Åå, mitt lilla piggsvin.
Karln: Åå min lilla sjöko.
Jag: Va? Varför måste jag vara en sjöko?
Karln: Men du vet, dom är sega och blir överkörda av båtar.
Karln: Mu, mu.

Kisses! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0