Today

 
Today I look like this. ;)

 

Igår var det jäkligt varmt i lägenheten. Jag gick omkring och gnällde åt min karln hur varmt det var, hur jag svettades. Idag är det jäkligt kallt i lägenheten. Tyvärr är Mattias - the man, inte hemma så jag får gnälla för mig själv. Tänk om elementen slutar fungera och jag förfryser mig själv till döds!!? Hemska tanke. Men jag har stuvat på mig en hel del kläder nu. Har dragit ner mina benvärmare över fötterna för att inte tårna ska ramla av. Okej, så kallt kanske det inte är, men det är mysigt.

Igår blev det en jäkligt roligt dag. Det blev en hel del badande och bullbakande. Tyvärr ville inte mina badkläder sitta kvar där de skulle så det blev endel hysteriskt tillfixande. Jag har gått ner i vikt och kläderna sitter inte riktigt som dom ska. Men det är ett lyxproblem. Jag får ta och köpa nya badkläder som inte rasar ner så fort man vill dyka lite. Sedan blev det som sagt bullbak på Louises initiativ. Tyvärr gjorde vi något misstag och många bullar blev gigantiska och halvdegiga. Men jag har aldrig påstått att jag kan baka. Men jag får göra ett nytt försök när dom andra, halvdegiga bullarna är slut. Frågan är bara om jag kan få min karl att äta dom... Kanske om jag ställer fram dom direkt från frysen så att det inte känns att dom är en aningens lösa... Ja, vi får väl se. Jag vill ge igen lite eftersom att han tog ut mina mumsmums från frysen och gömde undan dom i ett skåp tills dom blev sega och jag fick slänga dem. Haha ;) Nu sitter jag och väntar på mamma samtidigt som jag pluggar teori. Vi ska in och köpa tyg till kuddar i soffan och hon har lovat att sy dem. Jaaa :D Det är ett tyg av Mairo. Superfint. Då blir det lite mer färg. Och nu går det förresten framåt på tillfixandet av lägenheten! Har jag sagt att vi har beställt skrivbord? Hursomhelst kommer dom om ungefär två veckor. Vi var även in och köpte en superfin lycka på Keramix i lördags. I den ska jag trycka in lite ljus så blir det supermysigt på kvällarna. Om jag nu inte glömmer att släcka dom, då kan det bli värsta eldsvådan. Sen, efter tyginköpet ska jag få övningsköra till Älvsbyn. Har körlektion idag igen. Imorgon är det skola och jag måste hinna läsa en bok tills dess. Och det ska jag nog börja med. Nu.

 

Kisses! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0