Att cykla...

Jag älskar att cykla, kanske för att det går snabbare än att gå och för att jag inte har något körkort. Hursomhelst så gillar jag att cykla. När väderförhållandena är goda. Och inte smådjur svischas in i nosen för att aldrig mera komma ut. Idag cyklade jag i motvind till bussen. Varför ska det alltid vara motvind, oberoende på vilket håll man cyklar åt? Men så nu ikväll, när jag kommit tillbaka med bussen hade vinden stillnat och allt kändes ljuvligt och doftigt och en aning kallt. Bara för att känna lyckokänslorna komma flygande, skrika Ronja Rövardotterskrik, så masade jag mig upp för en hög backe för att få njuta av att cykla ner. Vad händer då? Jo en skock flygande smågrejer från skogen befinner sig mitt i min körbana (körkortsskadad!) och krockar med mig. Aj i mitt öga! Sedan fick jag använda resten av cykelturen hem till att vädra mitt hår. Det kändes som att ett tjog trasslat in sig. Vad gör såna ute nu? Dom ska väl gå i ide?
Eller något.



Idag berättade min körlärare att han registrerat mig, bokat in mig, skrivit upp mig, att jag, Hanna, äntligen är redo för teoriprov och uppkörning! :D Så nu väntar jag bara på brevet som ska berätta för mig när, var och hur det ska göras. Känns så underbart. Ikväll ska jag och min karl ut och ragga med hans nya bil. Om jag är snäll och verkar mogen och ansvarsfull kanske jag får köra själv när jag får mitt körkort. Jubel, jubel. :D

Och Annikis, I adore you. KÄRLEK I MASSOR!

Peace /H


Kommentarer
Postat av: Annika

You rock!

Me like you a lot!

2009-09-19 @ 22:20:46
URL: http://ieattheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0