Igår och idag

Howdy! Igår var en dag full med stress. Inte blev det bättre av att jag försov mig och fick tokcykla till bussen. Jag har aldrig varit så nära att spy av trötthet! Det hjälper ju inte heller att jag har sämst kondition heller. ;) Men fram kom jag och missade en timme gjorde jag också. Men jag fick ändå redovisa och allt. :) Men har ni också känt att dagen liksom blir fel när man försover sig? Jag blir så ryckig och galen (eller snarare mer galen). Jäklar vad det är lätt att försova sig också. Det är bara att stänga av alarmet och gå och lägga sig igen. Inget snoozande här inte. Det borde finnas någon mekanism som gör att den fortsätter att ringa trots att man stängt av den. Om jag blir en mobildesigner kommer jag att göra en inställning som heter "glöm din dröm" och som gör det nästintill omöjligt att inte stiga upp. Efter skolan var jag förbi Åhlens. Trist att dom ska stänga då dom har i stort sett allt. Jag hittade i alla fall en stor glasburk till spaghettin så behöver inte allt rasa ut när jag ska plocka ut påsen ur skafferiet och tar ut den fel väg... (ni kan ju tänka er). Jag hittade även en film, return to sender som jag började se nu imorse och den är inte alls pjåkig. Ska försöka hinna se resten ikväll.


Idag har jag varit hos tandläkaren. Det gick bra! Eller så bra det nu kan gå hos en tandläkare men hon var jätterolig och jag har nu lovat på heder och samvete att börja använda tandtråd. Hur lat får jag vara? Det är ju ingen idé att tandtråden står i skåpet och skräpar. Fick veta av en söt sköterska att de flesta Hannor är blonda. Är det så? Hon hade då mest träffat blondisar. Jag fick också veta att Hanna betyder "den ljusbärande" och det låter väldigt positivt. :) Nu har jag kommit hem till mamma och pappa och har precis kommit in från gos med Maggie och Timmo. Det blev Maggan som fick komma ut idag och vässa tänderna. Satt länge i buren och gosade med henne. Kul att ha tid till det för omväxlings skull. Samtidigt såg jag på Timmo som satt i sin bur och tuggade och tuggade, tuggade och tuggade, sedan såg jag hennes lilla rumpa hasa ner och sticka ut. När jag smög fram för att stänga buren såg jag att hon sov. Hon är den enda kanin jag sett som sover så djupt! Men såklart vaknade hon när jag stängde. Resten av dagen kommer jag att äta, äta och äta, för jag är så hungrig! Sen ska jag och framkalla foton från bröllop för att kunna göra klart bröllopsalbumet till J och L. Efter det bär det av tillbaka hem till sömnig karl. Vi ska lägga oss tiidigt ikväll för att orka upp imorgon. Lång vecka, men på söndag får vi sova ut! :) Sedan, när jag kommer hem är det städa som gäller. Hela basgruppen kommer på måndag och som det ser ut nu får ingen komma in. Så städa blir det! Imorgon blir det även att spendera halva dagen hos mamma och pappa, den andra i Piteå då svärmor kommer på middag. Nu ska jag gå och äta. Massor, mängder, LITER med gröt. Yum.

Peace /H


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen. Jag kan förstå dig, jag försov mig en gång och då kändes det som om hela dagen blev fel. Hoppas det gick bra hos käftis. Vad händer i helgen då? kram

2009-09-11 @ 20:45:37
URL: http://evelinasandberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0