Freidag!

Goddagens!

Verkar som att jag har kommit in i en "bloggavarannandag" - period. Får se hur länge den håller i sig. ;) Igår hade jag grupparbete, vilket mest gick ut på att äta och lyssna på musik. Mysigt, mysigt. Sen spenderades resten av dagen med Kissekatten (Sara) och god middag ute på café storgatan. Efter det vandrade vi omkring och käkade klubbor som vi döpte. Jag har glömt vad Saras stackare hette, men min blå var i alla fall Cecilia. :) Lite senare mötte vi upp J och hans flock och begav oss upp till cafét uppe vid kyrkan. Shit vad länge sen jag var där alltså! För den som inte vet så hängde vi där varje torsdag när jag var kring 16-17. Det var skitkul! Nu kände jag mig lite gammal men shit vad man kommer in i gamla spår efter ett tag. Jag spöade folket med min XXL-kortlek i nolldam eller vad det hette men förlorade mot biljardproffset Sara i... biljard. ;) Sen droppade vi in hos J och träffade vovven Elvis och såg lite på en fyra för tre. Det blev dock inte länge och vi skjutsade hem kissekatten och sen mig. Och nu sitter jag här. :)

Vaknade helt glad idag. Känns wunderbaart! Och man behöver inte analysera varför, ibland blir det bara så. Så nu har jag äntligen tagit mig i kragen (det gäller att "smida medan järnet är varmt" eller vad man säger) och ringt om jobb! Bra gjort, Hanna. :) Eller springvick rättare sagt. Så efter den 1:a juni så är jag redo för jobb i en månad. Sen hoppas jag att jag får vara ledig. Det känns också wunderbart. Tänk, en månad att bara vara helt fri. Känns så drömlikt liksom. Min första sommar som singel på... Ja, vad blir det... 6 år? Nu låter det som att jag ska vara värsta vild och galen. Haha vem vet? Har inga planer förutom att cykla och bada mycket, bila litegrann och bara njuta. Längtan! :D Jag vet inte om jag sagt det men till våren nästa år så kommer jag förmodligen att befinna mig i Umeå göra fantastiska saker (med glas) som jag älskar att göra. <3

Här kommer pics från kissekatten jag gjorde i lera. Observera att kissens ryggrad ersatts av en svans nu. :)





Ha en suverän fredagsmysfredag! Det ska jag ha! Men Beck och gowdis. Våran nya tradition.

Kärlek! /Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0