Kakjävel!

Dom måste ha satt in en helt annan bild på kakan som jag bakat. För den ser fasen inte ut som den på bilden. Lillebror uttryckte just att "fika ska smaka sött, inte surt!" så imorgon kommer jag att bjuda på en sur kaka. Toppen, absolut toppen! Får väl försöka väga upp det med dadlarna som jag efter en andra vända på konsum fick med mig hem. Men så har jag ju aldrig påstått att jag kan laga någon form av mat heller. ;) Och det värsta är ändå inte att den smakar surt. Den smakar i stort sett ingenting. Trots att jag på impuls både florsockrat och kanelat den (för att dölja utseendet lite också) men inget händer liksom. Det är receptets fel, skyller jag på. Där stod det bland annat "kanel efter smak". Vaddå efter smak? Efter vems smak? Ska det vara som kanelandet på gröten? Det där "efter smak" skrämmer skiten ur mig. Nåja, det är ingen idé att gräma sig. Den var kul att göra, roligare om den varit god men vad tusan. Då har jag i alla fall lärt mig att jag inte behöver göra den igen. ;)

Men alltså... kan inte låta bli... KAKJÄVEL!

Okej, nu är jag "normal" igen. Och har en gosig säng som väntar.

Så.. godinatti!

Krams /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0