Soliga söndag.

Åå. Utedag heeela dagen! Så underbart! Vaknade inte så fasligt sent, redan kring 12 (bra ändå eftersom att jag somnade kring 5 imorse). Och sen bar det av iväg ut i skogen där det grillades veggoburgare och brottades i snön. Det är så härligt med snöbrottning! Det är liksom väldigt svårt att göra illa sig då om man inte råkar krocka med ett träd eller något. Lite blött blir det däremot, men då är det bra att det finns en stor brasa som kan värma sen. Tyvärr blev det lite våldsamt och lillebror fick en spark i ansiktet (dock inte med flit) plus att alla fick sin beskärda del av sylvassa snöklumpar på sämre ställen. Men det var det värt! :D Sen fick tydligen alla spindlar för sig att vakna just när vi var där och jag som inte är insektsvan för i år upptäckte självklart en i håret. Great! Jag brukar inte skrika för smågrejer men jäklar också... Ronja Rövardotter hade blivit avundsjuk! ;) Men det gick bra. Är däremot fortfarande lite skrajsen eftersom att vi aldrig hann se vart den tog vägen så när det kittlar någonstans på mig nu så blir jag lite paranoid. ;) Sen gick jag i alla fall ut en timme när vi kommit hem. Så jäkla härligt det är alltså, och ibland är det så skönt att gå själv! Utan ipod ( <3 ) eller samtalspartner. Nej, det var helt okej! :D


Nu har jag precis smällt i mig världens påskmiddag och sitter här vid datorn... Funderar vad jag ska göra ikväll. Inatt. För det lär bli en uppenatt inatt igen. Det är så härligt! Får passa på medan jag fortfarande är lite ledig. Imorgon kanske jag joinar storasyster och följer med till Luleå för lite koll i affärer. Fick dock veta att det är en röd dag imorgon så frågan är hur många eller om någon affär överhuvudtaget har öppet. Jaja, det löser sig! :D

 



Såhär blöt kan man bli om man brottas i djupsnö med låga skor.



Och såhär blöta och rufsiga såg vi ut när vi kom hem. Såhär ser även världens bästa lillebror ut. <3

Kramar! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0