The policemeeting

Tjenis!

Igår fick jag mitt gamla hederliga järndropp igen. Dock dubbel dos denna gång. Jag är inte som Magneto från X-men nu. Jag är Magneto. ;) Sen blev det lite kaninögontvätt och senare tacos och en fyra för tre med buddies. :D Har ju förresten också glömt att jag skulle berätta om hela den där (korta) polishistorien från i lördags. So here we go:

Efter svettig dans och härligt prat med tjejerna skiljdes vi åt och jag gick till bilen. Det var lite kallt i lördags så det var is på rutorna så jag fick skrapa en bra stund. Alla som har åkt i våran bil vet att det tar ett tag för fläkten att tina upp rutorna så jag hade på bilen samtidigt som jag skrapade. Valde att köra iväg trots att det var en hel del imma (läs: inget tinat alls). Efter några meter på vägen insåg jag att jag verkligen inte såg någonting, eftersom att jag körde över två filer. Jag gjorde en dålig sväng för att komma in på en mindre gata för att kunna stanna och helt plötsligt blinkar en stor pikébuss bakom med helljuset. Jag fortsatte att köra eftersom att jag trodde att det bara var ett misstag. Då tände dom blåljusen...

Jag stannade såklart på en gång och försökte febrilt komma ihåg vad som stod i körkortsboken hur tusan man ska göra i såna situationer. Jag satt hur som helst kvar och en polisman kom och knackade på rutan. Jag fick blåsa (såklart) och förklarade då han frågade hur jag mådde att allt var finfint men att jag hade en väldigt immig framruta. Sen fick jag åka. Jag hann inte ens bli nervös. Men så i efterhand har jag fått veta, vilket jag självklart fattat att det är absolut livsfarligt att köra utan att ha bra sikt och att jag normalt sett kunde ha fått jäkligt höga böter (vilket jag aldrig hann tänka). Så nu är jag en erfarenhet rikare. Haha! Körde i snigelfart hela vägen hem då jag fick för mig att polisen var överallt och att det gömde sig älgar i varje liten buske. ;)

Hugz! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0