Sally.

Den 19:e juli (på min födelsedag) kom Joakim med två sköldpaddor. Sally och Gunnar. Som jag älskar dem! Efter ett par dagar började Sally visa tecken på att hon var krasslig eftersom att hon konstant låg på deras sten hela tiden. Igår, efter 3 veckors kämpande, med vitaminsprutor och tvångsmatning fick Sally somna in på djurkliniken i Gammelstad. Igår kväll åkte jag och Joakim till storforsen och så fick Sally sin sista vila där. Som jag önskade att hon kunde få fortsätta leva! hon blev bara kring 6 månader, men ibland vill livet annat. Fast vi inte ville. Jag känner dock att det var det allra bästa för henne, så att hon slapp plågas mer. Det tog enbart ett par sekunder så fick Sally simma vidare i sköldpaddshimlen. Jag ska aldrig glömma dig!

Nu gäller det att ge Gunnar uppmärksamhet och utmaningar. Han är den gladaste och galnaste lilla sköldpadda jag någonsin skådat! Klättrar, simmar, ramlar på rygg och prövtuggar på saker hur mycket som helst! Om det är någon som har ett tips på leksaker för sköldpaddor tar jag gärna emot dem!

För övrigt är det fullt upp, som alltid nuförtiden. Vi har ett bröllop att se fram emot. Den 21:a Augusti blir Elin och Jonas ett gift par. <3 Själv har det snart gått 6 månader när jag varit on my own. But never, never alone! :D Det konstiga är att jag upplever mig mer älskad, har mer närhet, oerhört vackra vänner och ett enormt mycket större socialt liv än på flera år! Jag har lärt mig så grymt mycket om mig själv under den här tiden. Mycket mer än jag vetat på flera år. Nu ser jag mycket klarare på allt och jag gläds över min helt egna, inre styrka. Bra jobbat, Hanna!

Kramar



Oerhört kass bild, men detta är en av de få som jag hann ta på Sally, hon är den under paddisen, Gunnar den övre. Jag saknar dig, gullegulledu! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0