Framtiden...

Goddagens!

Idag har jag tvättat och diskat mest hela dagen. Har även haft Evelina på besök som kom för att hämta lite böcker men stannade och käkade paj med mig medan vi skrattade åt En fyra för tre. Åå, vad jag gillar den serien! Vi har alla säsonger och när jag är ensam hemma så brukar jag ha på det på tv:n även fast jag inte ser. Det är mysigt. På schemat stod det även att städa toa och dammtorka, men jag vet inte om jag hinner. Får snabbgöra det imorgon om jag inte orkar ikväll. Nu ska jag skriva klart ett av dom stora arbetena och sen borde El Skäggis komma hem och joina mig. :)

Började även prata med Evvsan om framtiden och så, och den skrämmer mig väldigt mycket. Det är mest därför som jag valt att läsa ytterligare en termin. Folk frågar mig hur jag orkar och jag kan inte annat än rycka på axlarna. Orkar? Det känns inte alls jobbigt, för då vet jag vad jag gör ett par månader framåt. Jag vet inte varför jag har ett stort behov av att veta vad som ska hända. Eftersom har jag insett att man inte kan veta allt. Att jag absolut inte vill veta allt. Jag får ta det som det kommer. När jag var nere i tvättstugan nyss flöt en lugn känsla över mig. För allt kommer att bli bra. Visst, det är upp till mig men jag kommer att fixa det. Och det kommer att bli bra, på ett eller annat sätt. Jag blir så lugn och lätt till sinnes när jag tänker så. Så bort med all oro och ångest som bara drar ner en. Fram med framtidstro, drömmar och förhoppningar! Det blir som det blir, men framförallt: DET BLIR BRA! :D

Med dom orden ska jag göra klart mitt arbete. Kanske jag kan få till en positiv skruv på avslutningsdelen av arbetet nu. :)

HUgs! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0