Torsdag.

Så var det torsdag, snart  fredag. Igår besökte jag farbror doktorn (eller snarare fröken doktor...) på grund av min trötthet och dåliga hörsel. Jag håller ju på att brytas ner redan alltså. ;) Idag fick jag veta att jag har järnbrist igen vilket betyder att jag måste få dropp igen. Jättetidskrävande men förhoppningsvis blir jag piggare och gladare då. :) Måste däremot försöka lägga lite press på att få veta varför det egentligen blir såhär. Är jättejobbigt för kroppen och psyket. Jag har ju börjat äta fisk så egentligen borde det inte vara något problem. Angående hörseln ska jag spola öronen nästa vecka och sen göra hörseltest så får vi se hur det går. Ge mig en hörapparat! ;P

Sen, på kvällen, var vi bjudna på gomat hos Mattias kompis och hans sambo. Det blev thaigryta med lax, räkor och nudlar och äppelpaj och glass. Mmm. :D Så nu ska vi bjuda igen när vi får tid. Frågan är bara vad vi ska laga. Ska kolla upp recept. Det blir spännande. :)

Idag var jag på museum eftersom att vi fått det i uppgift. Hann bara på det ena museet och ska gå på det andra nästa vecka. Utställningen handlade om återvinning, mode och om den sjuka klädindustrin som utnyttjar fattiga bönder och barn. Fy tusan! Fram för organiskt säger jag! Sedan hade vi slöjd. Jag fick testa på att tova för första gången med färgad bomull. Så det blev en Gilbert, ett hjärta och en svamp. Nästa lektion ska jag fortsätta med det. Det var skitakul! Imorgon tänkte jag fota dem så får ni se. Sen, ikväll, gjorde jag plättar som jag ska ha till lunch imorgon också. Yummie! har tänkt så länge på att göra det så ikväll blev det. Yes! :D På söndag är det alla <3 dag. Då blir det bio och sen vet jag inte riktigt. Måste försöka hinna plugga men vi får se. DET LÖSER SIG. Imorgon har vi musik (halvdag) :). Tills dess måste jag sno ihop en dikt om vatten. Får göra det på bussen imorgon för nu ska jag till tv:n och se lite Vampire diaries innan det blir sängen. Sov söttis alla!

Kiiisses! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0