From bedhead to... redhead!

Goodmorning people!

Hur har ni det? Jag har en sådan fruktansvärd träningsvärk i benen att jag helst inte vill resa mig upp. På hela dagen. ;) Det sitter kvar sen dansen i fredags då vi bland annat hade intervaller då vi skulle springa "spring som att ni är jagade!" och sen ställa oss i fyra olika poser, därefter "smälta" ner på golvet, sedan rulla runt, upp igen och sen börja springa. Jag, som har en kondition som en 70-åring blev jäkligt anfådd. Men kul var det! En kille i klassen spräckte brallorna. ;)


Igår var det hårfärgningsdag. Eftersom att jag volenterat (eller hur man nu säger) så kom jag till Rosvik kring 1 och började med att få en helkamning av mitt hår. Därefter hällte dom i en hink olja i håret och sedan blev det huvudmassage i EN HALVTIMME! Ljuuuvligt! Efter det fick jag håret penslat en massa detoxlera, som skulle dra alla gifter ur håret (det var härligt men luktade kaninbajs) och sen blev det FÄRGNING! Jag blev så glad när jag kom då polska Eva, som fixade mitt hår, berättade att hon gärna ville färga det rött eftersom att hon inte hade testat det tidigare. YES! Jag berättade att jag gärna ville att det skulle dra mer åt orange och när dom visade upp ett hårprov så såg det väldigt mörkrött ut. Men Inger, som äger Kam in, frisörsalongen (kolla salongkamin.se där kan ni läsa mer) berättade att mitt hår påverkar hur resultatet blir och att det förmodligen skulle bli en aning ljusare då hårprovet kom från någon som tidigare haft mörkare hår än jag så när jag fick se mig själv i spegeln. IIIIIIIIII! Här kan ni se själva:

Bedhead





REDHEAD!






I like it soooooo much!! :D

Kring halv 6 frågade Eva om jag ville att hon skulle toppa mitt hår. Jag sa ja, för hey, det är ju inte varje dag jag får gratis klippning! Det slutade med att hon klippte hela håret! Jag och Eva långkramades, hon är för go, och sedan bar det av i rasande fart till Piteå där tjejorna väntade på Golden. Hann inte hem och byta om eller något så El Skäggo kom med ombyte åt mig (klänningen jag har på bilden) efter en god laxplanka haltade jag över till Sandra där vi lekte, åt och skrattade och sen bar det av ut i natten! Vi ville in på Challenge men eftersom att kön var snorlång så blev det Kalles. Inte så mycket folk så ett ganska tomt dansgolv. Lovely! Hade mina klackar på mig och jag kan ju säga att jag måste träna mer på att ha dom. Ställer jag mig på tå får jag liksom övervikt och tippar framåt. Hahaha ;) Vid ett kändes det som att fötterna blödde så jag och Fia knatade upp till Sandras lägenhet igen och hämtade alla grejer och sen fick jag skjuts hem av Fia, tack så mycket! Det var en superb kväll och superkul att träffa alla igen. TACK TJEJER! Sängen blev det kring halv 3 imorse (bilderna är tagna då). Vaknade kring halv 11 idag. Funderar på vad jag ska göra för mat... Hur veckan ser ut har jag förresten ingen aning. Har inte kollat schemat. Måste göra det idag. :) Nu blire frukost.

Kramar till er alla! /H


Kommentarer
Postat av: marie

vad fint det blev :D både klippningen o färgningen :) Du passar jättebra i det tycker jag ^^

Kraaam

2010-01-31 @ 17:12:35
URL: http://sutekidane.blogg.se/
Postat av: evelina

schnygging där. riktigt fin blev du i håret =) passade bra i färgen och luggen blev riktigt fin. Kram

2010-01-31 @ 19:29:48
URL: http://evelinasandberg.blogspot.com
Postat av: Annika

Love the hair, gorgeous!

Just det, just det! Vi kommer i sommar! Jonas ska ta fyra veckors semester som det ser ut nu. Han brukar ta första veckan efter midsommar, kanske lite tidigt att höra efter men hur ser det ut för er i sommar?

Kramar!

2010-01-31 @ 22:07:46
URL: http://ieattheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0