Söndtag.

Howdy!

Nu ska vi se... det var torsdag sen jag skrev sist. Så här kommer en liten uppdatering.

I fredags var det kursstart för kultur, estetik och lärande. Det var en fantastisk dag och jag ser så mycket fram emot denna kurs! Vi har uppgifter som går ut på att måla, jobba i power point... Ja, ni fattar. Klassen verkar också jättehärlig och likaså lärarna. Sen har vi lika många uppgifter i hela kursen som vi hade under halva terminen i förra. Alltså kommer jag ha gott om tid att göra klart uppgifterna jag fortfarande har kvar från specialpedagogiken jag läste i höstas. Sedan bar det av till Älvsbyn då vi skulle åka tillsammans till min examensceremoni på lördagen. Det kändes så vemodigt att vara där! Jag önskar att fler från klassen kunnat komma så att man fått kramats lite mer. Det var en kort ceremoni, jäkligt bra då ingen hann somna eller så. När en av våra lärare gick upp på scenen för att hålla tal och inledde med "kära kollegor..." höll jag på att skita ner mig. Nyss var jag student och nu är jag färdig förskolelärare! Hur gick det till? Det är likadant när jag tog körkortet. Vilken skillnad från en dag till nästa. Ena dagen övningskörningsskylt och mamma i bilen och nästa får jag köra helt själv! Det är klart att man blir skakig och tvivlar på sin förmåga. Men det kommer att gå så bra! Vi blir aldrig fullärda, det är bara att inse, så jag ska inte frukta framtiden. Jag ska se fram emot den! och försöka leva här och nu. För nu har jag ytterligare en härlig termin framför mig. Yes, yes, YES! :D Efter kramandet och ceremonin åkte vi till Piteå och mötte upp min karl som tyvärr inte kunnat vara med och kolla, men han joinade oss på ängeln där vi käkade go-mat och sen spenderade vi resten av kvällen vid soffan med massor med godis. Vi såg Inglourious Basterds och den var skum men jäkligt bra på något enkelt sätt... Tyvärr tror jag inte att min karl tyckte likadant eftersom att jag hörde svaga snarkningar efter en halvtimme. ;) Idag, söndag, har jag varit och storhandlat. Har insett att det är rätt bra att planera vad man ska äta under veckan så att man inte står där på kvällen och inte har någon mat hemma och inte orkar åka och handla heller. Så i veckan blir det:

Potatisgratäng och bönröra (kött till min köttätare)
Veg. Sillsallad
Svampsås med vitlök och soltorkade tomater + spaghetti
Broccolipaj
Lax
och lite annat...

Nu blev det så mycket mat jag vill laga så jag får väl frysa in om det blir för mycket. Och det gör ju ingenting. :D
Nu ska jag gå och titta till mina hamburgers. Imorgon har vi heldag i skolan. Först drama dom två första passen och därefter IKT. Känns kul! :D

Ta hand om er! Hugs /H


Kommentarer
Postat av: marie

grattis grattis :D Tycker du har så kloka ord! ;)



Tänk vad fort allt har gått egentligen. Jag tycker det känns som att vi nyss gick ut gymnasiet! Men det är ju massor av år sen! typ jag kan inte räkna men ca 3,5 måste det ju vara :P heheh

(jag lär ju aldrig bli mattelärare det är ett som är säkert;)) Låter faktiskt riktigt spännande med nya kursen :) Har du planerat ta nån till kurs eller blir detta sista, eller är det lite öppet? :)

Kramisar!

2010-01-24 @ 16:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0