Äventyr...

Idag vaknade jag av att Sara kastade min mobil på mig då hon väckts av larmet och inte jag. Så jag stängde av det och somnade sittande mot sängen. Var som vanligt jättestressad när jag skulle iväg med bussen (till Piteå!) så mamma fick tokköra. Kom ihåg att ta med min älskade ipod som jag ju laddade inatt. Jag slet upp plånboken och stängde aldrig väskan så när jag skulle ut ur bilen på busstationen (bussen stod inne) tappade jag ut grejer ur väskan. Jag rafsade upp det och tog mig in i bussen. När jag betalat och sätt mig kan jag inte hitta ipoden. Inte någonstans. Så börjar bussen köra och jag tittar ut. Där ligger den. Ringer hysteriskt till mamma och ber henne åka tillbaka och hämta den. När hon kommer tillbaka har en traktor plöjt upp all snö. Just där. Min ipod är för evigt (mest troligt) försvunnen. En normal människan hade kanske kunnat ropa till busschauffören att stanna men inte jag såklart. Kändes nästan lite symboliskt. Jag har fått den ipoden av mitt tvillingbär. Och nu har jag den inte längre. Jag kan ungefär gräma mig i 100 år när såna här grejer händer. Och det kommer jag förmodligen att göra nu också.

Började gråta på bussen (tro mig, jag gråter inte så enkelt) och det bara forsade. Väl framme fick Evve ta emot en rödmosig panda (sminket försvann all världens väg) med skunkandedräkt. Nice. Men nu har jag tänkt igenom detta och insett lite saker:

Det var bara en sak.
Det var bara en sak.
Jag kan skaffa en ny.
Jag kan inte älta det i evigheter.
Nästa gång ska jag ropa.
Jag ska sätta upp ett litet kors som minne vid närmsta snödriva på busstationen.

Väl framme i Piteå efter lite mer ältande fixade jag och Evve lite fruit som vi dippade i mörk choklad. Elins morotsmuffins fick också joina oss. Gott! :D Sedan, kring 1 träffade jag Maria och begav oss till hennes Mats. Det blev en helfrisering av Rally the rabbit. Vi tog oss också till en djuraffär i närheten där vi kikade på ormar, supersöta Rosie-kopior och en tarantella. Shit alltså. Jag tänker aldrig skaffa mig ett "dött" djur... (orm, ödla, spindel you name it). Vi stod och iakttog lite ödlemat också bestående av mjölmaskar, syrsor och annat gott. ;) Sedan lagade Mats go-mat och så avslutade vi med Marias goooda vita chokladkladdkaka! :D Sen skulle jag hinna till bussen. Jag hann inte till bussen. Så vi tog en sväng förbi Marie, kul, kul! Första gången jag hälsar på i "nya" lägenheten. :D Vi hann testa lite Xbox - lips (typ singstar) vi sjöng Barbie girl. Ibland tror jag att det är bra att jag hör dåligt. Har ni lyssnat på texten? Herregud alltså. Att jag kunde dansa till den. Men jag hade ju uppfunnit en egen text till den (på grund av att jag hört så fel). Kanske jag borde bli låtskrivare? ;)

Så nu är jag hemma. Är fortfarande mätt och lite härligt trött. Imorgon blir vi världens gäng som först ska fika lite på Nodo och sen bär det av ut på Challenge. Ljuvliga tider! :D

Nu ska jag gå och hjälpa till med maten. Yum. /H 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0