Måsten.

Usch. Hatar att känna att jag måste göra så mycket nuförtiden, eller att måsta något överhuvudtaget. Det känns som att jag fått nog av det för en bra tid framöver. Nu idag måste jag skriva en rapport eftersom att den måste in senast ikväll. Sen borde jag ringa om sommarjobb men jag tror att jag skjuter upp det till nästa vecka... Slutar plugga i maj så då är det en hel jobbmånad kvar innan förskolorna slås ihop så förhoppningsvis kan jag skrapa ihop en hel del pengar då. Vi får hoppas! Hur det ser ut med jobb under mitten av sommaren, då fritids och förskolor slås ihop p g a barnmängden har jag ingen aning om, men skulle jag inte få något skulle det inte vara hela världen, hela hösten finns ju (+ att jag gärna är ledig under högsommaren). Och om jag bestämmer mig för att plugga borde det finnas jobb när förskolorna öppnar igen, ungefär en månad innan jag börjar plugga. Det blir bra detta!

Igår fick jag förresten värsta lyckokänslan över mig, jag har ingen aning om varför. Det var när jag och mamma satt och pratade om livet i bilen påväg hem från växthuset och jag insåg att man aldrig vet vad livet har att ge. Istället för att bli orolig för det, som vore min normala reaktion kändes det bara spännande och kul. För vem vet vad jag gör, var jag är och vem jag är med om några år? Visst känns det spännande om man tänker så? Däremot påverkas ju det av alla olika val jag gör och så vidare... Då gäller det att försöka göra rätt val och skulle man inte göra det, skit samma! Det kommer fler chanser och man kan alltid lära sig av sina val.

Med dom djupa orden ska jag sätta igång blev plugget. Sen får det vara nog med måsten för idag!

Ha en superb dag everybody!

/H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0