Oaaj!

Godafton! Här sitter jag med mensvärk. Varför blev det sagt att det bara är vi kvinnor som måste plågas av det? Som tur är har jag min vän alvedon i skåpet och som jag funderar om han ska få slinka ner i min lilla magsing. Jag inbillar mig att jag är rätt smärttålig men när det kommer till inre smärta så finns det inget som hindrar mig från lite smärtlindring, man ska för katten inte behöva vandra omkring och känna som att underredet håller på att rasa ut heller! ;)

Idag planerade vår grupp en teater om två galna påskkärringar som vi ska visa upp för klassen på torsdag. Jag blev den elaka och stressade. So not me. Och så kul! Greta fick vara den sega och flummiga, lite mer som mig själv alltså. ;) Resten av dagen har jag mest spenderat med boken Inspärrad av Teresa Cooper. Så förjävlig bok alltså, det handlar om hennes tragiska uppväxt och alla överjävliga vuxna som ser till att sabba allt dom kan. Det som är ännu mer hemskt är att det hon utsätts för sker på 80-talet någon gång. Då levde jag. Känns sjukt att såna grejer (institutioner där dom låste in och drogade ner flickor utan anledning) fanns då. Och kanske fortfarande finns? Huua. Men det är en bok jag verkligen rekommenderar! Men se till att ni inte är i något gråtarmode då, den är nog hemsk ändå.

Nu gör sig magen påmind igen. Aj, aj. Den vill tydligen att alvedonen ska få joina fiskpinnarna jag just ätit. Så får det bli. Ha en härlig kväll alla, det som är kvar av den! Imorgon bär det av till skolan igen för att köra lite genrep med rekvisita och allt. :)

Hugs! /H


Kommentarer
Postat av: Kathleen

Jag har sagt detsamma till min man sen jag kom hem från förlossningen, varför ska jag plågas även EFTER bebisen har kommit ut?? Räcker det inte med att jag burit barnet i 9 månader, legat med värkar i över ett dygn och fött ut ett barn på över 4 kg? Nu ska jag också gå i flera veckor och ha ont överallt för att man ska sys, det ska läka osv osv? Det är verkligen inte lätt att vara kvinna...



Så skoj med teatern!! Hoppas det går bra, längtar så tillbaka till när vi gick, det var ju så himla kul...=) Kram/Kathleen

2010-03-24 @ 20:55:27
Postat av: Hanna

Haha visst är det orättvist!? Och ändå är jag inte i närheten av din styrka eftersom att jag aldrig fött barn (än). Men det kanske ska vara så eftersom att vi är så bra på att uthärda det ändå. Karlarna skulle väl ligga och gnälla vid minsta lilla smärta. ;)



Jo, jag försöker att njuta av varenda liten minut! Det är fantastiskt roligt och vi har en superhärlig klass också. :D Hoppas att det går bra med lilla bebben! :) Massa kramar! /Hanna

2010-03-24 @ 23:51:27
URL: http://yellowtooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0