Sistone...

I tisdags fick vår fina Timotej (bunnybun) somna in på grund av en stor böld under magen som gjorde ont och som gjorde att hon hade svårt att röra sig. Jag saknar dig gulligull! Och hoppas att du har det bättre, äter gräs och springer fri. Vi ses igen sötnows!

Jag har blivit ett singelbär istället för tvillingbär också. Jag kan ju säga att det fallit mycket tårar på sistone. Märker att jag lätt känner mig tom i skallen nu när det händer grejer. Jag orkar liksom inte tänka på allt samtidigt. Kanske är kroppens sätt att klara av det genom att bara ta in och tänka på några saker i taget.

Hela familjen har varit samlad på sistone också och det har känts som en nödvändighet för att det ska börja kunna kännas bättre. Så jag är alltså tillbaka in Älvsbyn again. Vet dock inte hur det blir i sommar. Jag och Sarapara kanske söker jobb i Umeå och kular på där. :) Nu slutar jag ju skolan till våren och är fri som en fågel (även fast jag inte vill känna så) så jag kan ju göra vad jag vill också. Det känns läskigt.

Men det ska jag inte tänka på nu. En sak i taget. Inte oroa sig över något som kan bli skitbra. Planera med glädje. Ta en dag i taget. Ta dagen som den kommer. Njut av nuet. Lev här och nu. Be positive. Och så vidare. :) YES!!

Har känts viktigt att ha saker att se fram emot på sistone, för att orka med all tomhet och att dagarna känns superlånga. Så ikväll ska jag på bio. Det bli Alice i underlandet. Hur jag nu ska våga se den. Men det ska nog gå bra eftersom att jag kommer att sällskapa med Storasyster och Sara green. :) Sen, imorgon, kommer systerSara hem från Umeå! Det blir så kul. :D Då ska vi åka en massa längdskidor. Jag, Charlotte Kalla, har tävlat mot Björn Ferry (Sara), både i måndags och tisdags. 5 kilometer per gång. Idag skidrade jag med SteveO, det lev halva sträckan eftersom att hon (Charlotte - jag) inte var i toppform. (Jag vilar tills stafetten mot Ferry). Sen kom hon smart som hon är på att dom skulle åka nerför isig backe i väntan på skjuts. Det resulterade i att hon stappade fast och föll som en fura. AJ I HÖFTEN!

Jag: Aj, aj, aj, AAAJ!
SteveO: Vad är det?
Jag: Jag tror att jag har brutit höften!
SteveO: Och jag kanske inte kan få barn!

Bara för att jag fick ett plötsligt infall imorse och råkade sparka honom mellan benen imorse samtidigt som jag vrålade "KIAIII!" Sitter här med en höft som känns jättesvullen. Aj, aj, aj. Måste ha skjuts överallt hädanefter. ;)

Imorgon ska jag till Evelajna mysa med henne och Nina, äta god paj som jag ska göra och bara vara! Härligt, härligt. Ska försöka hinna köpa kjol på gina också som jag suktat efter och som kommer att se megabra ut till min dalmatinerbody från Monki. :) Oj, vad konstigt det känns att prata om vardagliga grejer. MEn det är nog bra. Då får jag tänka på annat.

Nu ska jag gå och fika innan jag ska gå till min terapigrej (Harvest moon) :).

- H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0