Städning...

Okej, jag erkänner! Jag suger på att städa. När jag ska städa hos andra funkar allt toppenbra, men när man ska städa upp sin egen skit, varför funkar det inte lika bra då? Egentligen är det ju bara att göra det så är det klart! Istället kommer jag på en massa andra saker som jag borde göra. Som att sortera papper, lägga tidningar i nummerordning osv. Och städningen är ett sätt att skjuta upp pluggningen så nu ligger jag efter med ALLT! Både städning och plugg. Bra, Hanna, bra! ;) Sen har jag insett att jag nog är sämst på att dammsuga. Jag har hunnit dammsuga upp flera grejer och tvingats koppla isär dammsugaren för att få ut dem. Där ett tag hade jag lust att låta dom vara kvar, men tänk om någon saknar sakerna? typ som den här:



En fot till någon gubbe som kan hålla fast en mobiltelefon (mobiltelefonhållare med andra ord). Det konstiga är att jag inte har sett till den lilla gubben någonstans, han måste sakna sin fot! Sen, när jag fick ut foten ur dammsugaren ställde jag tillbaka den på hyllan. Så nu ligger där en svart liten fot utan ägare. Ser konstigt ut. Men så är det typ med många grejer härinne. Det är när man börjar titta sig omkring som man inser att man kanske borde röja ordentligt någon dag. Men samtidigt är det mysigt med alla småprylar. ;)

Nu SKA jag dammsuga klart! Sen är det bara skurning och pluggning som behöver göras. Haha!

Puss /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0