Vår, vår, vååår!

Jag impulsföljde med mamma till Piteå nyss för att hon skulle köpa lite plantor. People... Växthus ÄGER! Åk till närmsta ställe och gå bara in och lukta! Så underbart. Gick omkring och blundade och kände mig som att jag befann mig i skogen i en härlig halvtimme. Jag blundade för att få rätta känslan, gör det också! Varnar dock för att man kan blockera vägen för dom andra kunderna och krocka med någon (trust me). ;) Det här kommer jag att leva ett bra tag på... Tänk, om någon månad kan vi känna den lukten bara vi sticker nosen utanför dörren. Ljuvligt! Funderade ett tag på om jag skulle ta och odla något själv men så insåg jag hur dålig den idén är. Jag planterade ett tjugotal mammutträd förra våren (barrträd) och det är enbart mammas förtjänst att dom överlevde. Tydligen sprider barrträd ut nån skit i luften så att andra plantor inte mår bra så mammas egna fick en liten trögare start på grund av mina stickisar. Så jag tar tillbaka det där med att odla själv... Jag får köpa ett helt växthus och anställa någon som tar hand om det istället! ;)

Nu ska jag jag först skura golvet och sen ut och gå ut på prommis med Sara the green bean. Jag har i alla fall avklarat en av grejerna som skulle göras idag. Har inte gjort något klart på ett bra tag så därför klappar jag mig själv på axeln. Bra gjort, Hanna! ;)



Kisses! /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0