Broarna runt.

Tjenis!

Inget regn i sikte idag, halleluja! :D Istället är det över 20+ i skuggan. Sweet! Igår var det halvdag i skolan, sen samtal och kring 8 begav jag mig ut på cykeltur! Broarna runt, en sträcka på ungefär 2 mil. Varför måste jag aldrig överdriva när jag ska göra saker? Hahaha ;) Jag tog mig runt men nog kändes det i benen allt. Jag såg en livs levande räv (första gången!), en massa humlelik och en hel del träd. ;) Bilder kommer nog senare ikväll!

Sen mötte jag ett femtal typ proffcyklister, ni vet, dom som har värsta bockstyrecyekln, hjälm, solglasögon och ligger liksom över cykeln med underarmarna på styret. Hur som helst började jag fundera vart dom egentligen kommer ifrån, vart är dom påväg... Jag kom fram till att dom bara är ute för att jäklas med oss amatörcyklister. För dom får det att se jäkligt enkelt ut. Själv vägrade jag att ställa mig upp i dom värsta uppförsbackarna om det fanns någon bil i närheten. Jag är alldeles för stolt för mitt eget bästa. Men sen vill jag inte heller ge dem någon vy över min rumpa heller. ;) Försökte att andas genom nosen när dom körde förbi också, eller att andas överhuvudtaget, så att det inte skulle synas hur flåsig jag egentligen var. Som om någon skulle bry sig egentligen. Hahaha jag är alldeles för självupptagen också. ;)

Det var helt underbart att cykla, även om det blev lite kyligt eftersom att solen höll på att gå ner. Hade med mig ipoden men använde den aldrig. Dels för att jag inte skulle höra eventuella bilister men också för att det var så härligt tyst och ljuvligt att bara lyssna till naturljuden. Jäklar vad fåglar kan kvittra alltså! ;)

Idag har jag gjort bort en hel del skolgrejer och andra ärenden. Är värsta skönt att göra bort smågrejer för väntar man hinner det bli så många, så nu har jag inget måste för ett tag. :) Jag läntar så otroligt mycket till sommaren! Den är ju nu liksom, men känslan av att vara helt ledig. Ja, det kommer att bli helt underbart. Bara få vara, bara få må gott. Yum! Måste dock se till att jag inte tappar kontakten med alla bruders, vi får ta och hitta på roliga grejer hela sommaren lång! :D

Nu ska jag ut och promma, lika bra att passa på nu, väntar oftast till kvällen eller när det blir sämre väder konstigt nog. ;) Imorgon blir det utgång i Luleå (!!!) med klassen. Ska bli så jäkla kul! Sen på lördag firar vi Jullangullan. Det är egentligen på måndag hon blir byxmyndig men vi tar lördag för att kunna röja ordentligt. :D Sen säger jag inte nej till 2 dagar när vi kan snaska järnet (och alla däremellan.) ;)

Nu blir det promenaaad! Ha en finfin dag allesammans! :D

Huggs /H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0